Viktmätare

3 september 2012

Dags att röra på sig

Idag var det måndag och vågen landade på 108,2. Nu har det gått en vecka sedan jag kom hem från sjukhuset och nu får jag lov att börja aktivera mig.

Åkte hem förra söndagen med stränga order om vila i en vecka och det har jag gjort, men nu ska promenaderna återupptas och jag håller på att undersöka vilket gym jag vill skriva in mig på.

Ikväll ska jag ta min sista spruta i magen, åkte på dubbel kur, dvs 20 sprutor, tack vare operation nummer två. Men idag är det som sagt slut.

I fredags var jag och tog bort agrafferna från alla såren på magen. Det var skönt att bli av med dom då de kliade! Nu har jag strips på magen istället och det känns mycket bättre. Mina sår ser fina ut och läker ordentligt.

I torsdags fick jag börja på puremat och gud vad gott det var! Det kommer att dröja LÄNGE innan jag äter soppa igen, säger jag bara. När jag gick in i purefasen var det även dags att börja med alla mina tabletter.

Har även varit ute och festat! I lördags var det höstfest på Lokstallet och det var väldigt trevligt. Åse bjöd hela kvällen (eftersom mitt vatten var gratis). Och jag hade lika roligt som de andra fast jag inte hade någon sprit i kroppen, men trots det kände jag mig smått bakfull när jag vaknade i söndags. Måste vara den sena timmen som spelade in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar