Viktmätare

16 augusti 2012

Efter operationen

Igår när ja kom till Aleris vägde dom in mig. Jag vägde 117,5 med alla kläder på (jeans, skjorta o bälte) och var därmed klar för operation. Ja fick gå in i ett "liggande" väntrum och klä om till väldens sexigaste outfit - not!!! Fick reda på att ja var nr tre i kön och operationen var beräknad till nio-halv tio. Tio i tio bar det iväg till operationssalen. Väl där surrade nio personer runt mig och tio minuter senare så sov ja.

När ja vaknade, ca en timme senare hade ja jätteont i bröstbenet och mådde sjukt illa. Ja fick två sprutor i mitt dropp och sedan var ja borta igen.

Efter ca två timmar fick ja försöka kissa vilket inte gick och sedan gå till avdelningen. Väldigt snurrig var världen. Sedan sov ja igen i en och en halv timme. Därefter fick ja gå korridoren ner och upp och sedan gå på toa. O ja kunde kissa! Vilken lycka!!!

Så fortsatte hela dagen: sova en timme, gå en runda, kissa. Med jämna mellanrum blev det smärtstillande. När de sa till oss att vi skulle vara mycket piggare idag tänkte ja: eller hur? Det vill ja se först!!

Halv nio var det godnatt. Kl 02 väckte de oss, tog prover och gav smärtstillande och sedan fick vi sova till 06. Och gissa vad!! Då var vi pigga!

Ny runda mediciner och sedan in och duscha - bästa duschen någonsin! Och nu väntar vi på frukost. Och jag kan fisa (ni anar inte vilken lycka DET är :))

Under förmiddagen ska vi få lite utbildning och träffa läkaren. Sedan blir det lunch och vid halv två-två får vi åka hem!

1 kommentar:

  1. Hej,
    Följer dig slaviskt. Nu vill jag ha en uppdatering :-)

    /Krissa

    SvaraRadera