Viktmätare

27 oktober 2013

Jag lever!

Har bara inte hunnit/tänkt på att uppdatera bloggen. (Förlåt Jenny) jag har varit på ett års-kontroll och läkaren var mycket nöjd med mina resultat. Jag har gått ner över 30 cm runt midjan - helt ofattbart! Han trodde att det skulle ta ett år till innan jag var framme vid mitt mål, eftersom jag var så överviktig från början. Vi pratade träning och eftersom jag har lite idéer på att söka in på PHS så blir det mycket träning och då tyckte han jag fick vara nöjd med att väga 70 kg. 70 KILO!!! Fattar ni?? Helt sjukt! Han sa att om jag inte tränade o byggde muskler så kunde ja nog halka ner på 60-nåt. 

På tal om vikt... Jag står konstant och pendlar på 83-84. Så trött på de siffrorna nu. På måndag sätter ja hårt mot hårt. Slut på kolhydrater (eller inte helt men så mycket jag kan undvika) och inget socker i kaffet längre. Jag måste nig bli bättre på att äta mina mellanmål. Känner att jag slarvar lite med mina mellanmål...

I övrigt så är höger knä trasigt. Var hos doktorn igår och han sa "oj, så här ska det inte låta/kännas". Det är något med själva knäskålen. Han gav mig Diklofenak att ta tre ggr om dagen och så blir det röntgen om en vecka ca. Så får vi se... Himla söt läkare för övrigt. Jag tror att han flirtade lite med mig. Men jag är helt kass på sådana signaler. Man måste nog ta tag i mig och i klartext säga "jag är intresserad!" Får väl se om det någonsin händer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar