Viktmätare

20 augusti 2013

Hiss och diss

I lördags var jag och Fredrik barnvakter till våra små gudbarn Nelly och Isac. Vi lastade in de små liven i familjebussen och drog till Busfabriken i Malmö. Där vi hade jättekul. Vi kröp, ålade, kasade, sprang och hoppade i flera timmar. Och jag var så glad. Inte en enda gång behövde jag fundera på om jag skulle orka eller få plats. Det var bara att busa på! Sen drog vi in på Malmö festivalen innan vi åkte hem och lagade mat. Två små lyckliga barn somnade nöjda på kvällen.

I går vaknade jag och mådde sådär. Tänkte att det kanske hade blivit lite mycket vin i söndags kväll med Lynn och Isabelle så det var bara att bita ihop och gå till jobbet. Men när jag "kräkt" två gånger och sprungit på toa ett antal gånger insåg jag att det var nåt annat. Sen såg jag på Facebook att både Isac, Pierre och Fredrik hade kräksjuka. Så det var bara att sjukanmäla sig och åka hem igen. Och fortsätta umgås med toan.

Det här med att kräkas och vara gastric-opererad var ju intressant. Jag mådde illa och ulkade, men inget kom upp. Men jag var ändå tvungen att "kräkas", sen gick illamåendet över för ett tag. Fick i mig tre glas blåbärssoppa och en banan igår. Kollade vågen i morse och jag gick ner ett kg igår. Så nu väger jag 82,5.

Skulle på ett års-kontroll på Aleris idag men eftersom jag mådde uruselt igår så har jag ställt in och bett om en ny tid. Väldigt trist då jag hade bokat in fika med Ann-Sofie efteråt. Vi opererades samma dag och har inte träffats sen dess, även om vi har kontakt på Facebook.

Glada miner på Busfabriken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar